12 Ocak 2017 Perşembe

Yahoo! Devri Bitti ! İsmi Tamamen Değişiyor !





      Gmail'in çıkması ile önce Yahoo! daha sonra Hotmail gibi şirketlerin zamanları yavaş yavaş tükeniyor gibi. Telefonda Nokia gibi bir devin kapanması gibi oluyor. Zamana ve teknolojiye ayak uyduramayanlar piyasadan tek tek geri çekiliyor. Gerçi Nokia geri döndü ama ne kadar tutulur bilemem. Şimdi ise Yahoo! şirketi satılıyor ve yerine
Altaba olarak geçecek.


        6 Ay kadar önce 4,8 milyar dolar kaşılığında şirketin %49.5’lik dilimi için Verizon’la masaya oturan Yahoo’nun geri kalan bölümü Altaba Inc. olarak yeniden şekillendirilecek.

Yahoo’nun SEC’e verdiği bilgilere göre uzun yıllar adını duyduğumuz Yahoo’nun kadın CEO’su Marissa Mayer da Yahoo’nun yeniden yapılandırılmasıyla birlikte Yahoo şirketinden ayrılacak.

Üstelik Yahoo sahnesinden ayrılan sadece Mayer olmayacak, Yahoo’nun kurucu ortağı pozisyonunda yer alan David Filo ve diğer dört yönetim kurulu üyesi de Yahoo’nun yönetim kurulundan istifa edecek.

Yeniden yapılandırılacak bölüm olan Altaba’nın yeni yönetim kurulunduysa Tor Braham, Eric Brandt, Catherine Friedman, Thomas McInerney ve Jeffery Smith isimleri yer alacak. Henüz yeniden yapılandırılacak şirketin ne gibi faaliyetler yürüteceği konusuysa tümüyle muamma ancak yapılan kuvvetli tahminlere göre Altaba bir yatırım şirketi olacak.

       Madalyonun diğer tarafı olan Yahoo’nun tüm operasyonel işleri Verizon’a entegre edilmiş olacak. Güvenlik skandallarıyla ardı ardına sene içerisinde patlak veren Yahoo’nun muhtemelen satış işleminde de 1 milyar dolarlık pazarlık indiriminin yapılabilmesi ihtimali söz konusu.

Yahoo!' nun kapanmasına üzüldüm doğrusu :/

Okuduğunuz için teşekkürler.

22 yorum

Can Keser delete 1/26/2017

Yahoo gibi büyük ve eski bir şirketin kapanması insanı üzüyor gerçekten. ne kadar kullanmasakta hotmail gibi olması can sıkıyor. aslında özlüyor insan eskiyi, msn vs. facebook gelince bitti msn devride. ne günlerdi be.

size katılıyorum, özellikle msn sesini bile özlettiriyor. dikkat çekmek için hep çevrim içi ve dışı olurduk :))

Bu "Altaba" eski altavista'dan geldiği söyleniyor ama doğruluğu kesin bilgi değil. İlerde anlarız.

İlerde yıllar sonra belki google devri bitti. yandex aldı başını gidiyor. şeklinde haberler okuyabiliriz.

son zamanlar iyice tükenmişti zaten iyi oldu diyebilirim. Ayrıca barisct google devri zor biter alternatif bir teknolojiye yada girişimin olabileceğini sanmıyorum olsada google kendi bilgilerini paylaşmadıüı sürece olmaz.

aynen hocam size katılıyorum.

Varlıgından haberdar olan insanlar bile kullanmıyordu zaten, umarım güzel bir girişimle karşımıza çıkarlar.

çok fazla kullanılmıyordu aynen umarım daha farklı güzel bir şekilde gelirler.

Vay be. Zamanında internet devi olan yahoo bile değişiyor. Anılarım geldi aklıma. Umarım farklı politikalar izleyerek yenilikler yaparak daha güçlü olarak gelirler. Google'a güçlü rakip gerekiyor.

inşallah dediğiniz gibi yeni ve farklı bi şekilde gelirler. gerçekten Google' a rakip yok şuan

Her şeyin sonu olduğu gibi yahoonun da sonu gelmiş. Bir devrin devi artık bir hiç. Gerçekten hayat garip.

Yaşlılar çağa ayak uyduramayınca gençler tahtı ele geçiriyor :)

Google ilk çıktığında herkes, yahoo yu kimse geçemez diye söyleniyordu. Şimdi aynu şey google için deniliyor. Belki ilerdede yandex ön plana çıkar en çok belli mi olur. En emin olduğun bile yıllar içinde tükenebiliyor. Yaşı küçük olan arkadaşlar hatırlamaz ama yahoo baya baya dünya deviydi zamanında. Google çocuktu daha ozaman.

yahoo isminide bize versinler bari:) Hani üzülmedim desem yeridir. bayağı eskiye dayanan dostluğumuz vardı yahoo ile. İlk nete girdiğimde en sık girdiğim internet sitesi idi. Üzüldüm doğrusu.

MSN' de öyleydi, popülerliği yıkıyordu ortalığı. ama onuda geçtiler. her yaşlının yerini artık gençler tutuyor fakat bu gençler de bir gün yaşlanacak

bende pek kullanmazdım ama yine de sempatim vardı. bu tür efsane şirketlerin kapanması insanı üzüyor gerçekten.

Mehmet ARSLAN delete 2/02/2017

Yahoonun etkinliği neredeyse bitmek üzereydi. Kapandığını düşünmüyorum. Rakip olabilecek bir planları olduğunu düşünüyorum.

Farklı bi düşünce. neden olmasın, olabilir tabiki.

Zaten Yahoo pek fazla kullanılan bir arama motoru değildi. Önceden çoğu kişi kullanıyordu ama Google ve Yandex falan çıkınca Yahoo'nun papucu dama atıldı diye biliriz :)

en eski firmalardan. bu tür firmaların bizim bilmediğmiz patent hakları var. reklamdan öte bu tür yöntemlerle para kazanmaya devam ediyorlar.


Yorum EkleYorum Ekle