9 Ocak 2017 Pazartesi

Ateistin Dediğin Böyle Sorar




     Son günlerde nedense ülkemizde ateistler çoğalmaya başladı. Bunu sosyal medyada gördüğüm kadarını söylüyorum.

Kimisi kendini havalı hissettiği için söylüyor yani "çakma ateist", kimisi gerçekten ateist ve Allah'a inanmıyor.
Ama ne sorulara cevap verebiliyorlar, nede doğru düzgün soru sorabiliyorlar. Allah varsa neden fakiriz, neden açız, hala bunu aşamamışlar. Ateist dediğin böyle soru sormaz, madem inanmıyorsun o zaman şuna cevap ver be arkadaş !

"İnekler hayatları boyunca 200 bin Litre sütten fazlasını üretiyorlar, ve her kurban bayramında inek koyun vs. kesiliyor. Her kestiklerinde tek damla süt neden görmüyoruz ? o 200 bin Litre süt nerede?"

    Bilimsel açıklaması vardır gibi saçmalıkların arkasına saklanıyorlar. Gelin bu makalemizde daha ayrıntılı şekilde herşeyi açıklığa kavuşturalım ve ateistlerin en zirve, zor bir sorusunu cevaplayalım.



     Ateistin arapçası nedir sizce? Hiç düşünen oldu mu? Kafir'dir. Ateist derken biraz daha böyle havalı bişeyi varmış gibi geliyor dmi :) Kafir deyince daha ağır geliyordur.

     Otobanda olduğunuzu düşünün, bomboş ve tam gaz gidiyorsunuz. Yol açık ve tamamen sizin. O sırada radyonuz ve açık 5 dakika içinde gideceğiniz yolda aşırı bir trafik olduğunu ve ancak 1 gün sonra açılacağını radyo size haber veriyor.

     İlk tali yoldan otobandan çıkar mıydınız? Yoksa " hayır ben radyo madyo inanmam, illa gözümle görmem lazım" deyip o sıkışık trafiğe girip 1 gününüzü ziyan mı ederdiniz?

     Aslında iyi bakarsan burada insani bir özellik devreye giriyor. Akla yatkın, mantıklı meseleleri güvendiği haber kaynaklarını değerlendirmek insani bir özelliktir.

     Aynı yolda bir köpek koşmuş olsaydı ve radyo onun içinde açık olsaydı. Radyoda ikazlar onun için bir anlam ifade etmeyecekti. İşte fark tam burada !

     Bir hayvan ancak tehlikeyi gördüğünde harekete geçer. Ama insan tehlikeyi anladığı an harekete geçer. İnsanın özelliği bu olmalı. Anladığı anda, aklı erdiği anda harekete geçmesi lazım.
Hayır ben cehennemi gördükten sonra harekete geçeceğim dersen bu insani bir özellik değil keçilik olur.   Daha ağır derdim de şimdi üslubum müsade etmedi :) 

     Şimdi ateistliğin en zirve sorularından bir tanesine tanık olacağız. Ultra Sultra Kultra düzeyde diyebiliriz :) 

     Ateistin Sorusu: Şimdi, ben bu bardağı aldım bi masanın ucuna koydu. Sonra tekrar eski yerine koydum. Eğer Allah varsa bu bardağı benim gibi hareket ettirsin. 
Efsane soru, akıl makıl herşey iptal herkesde :)

    El Cevap: Burada ilk bilmen gereken bu Kainatın Sahibi, senin istek ve arzularına göre hareket etmez dostum ;)
İkinci olarak şunu anlamalısın, sadece 1 hücrende takliben tam 1 Milyon Atom var ve vücudun da toplam 100 Trilyon hücren var.
Hücrelerin dokuları, dokuların organları, organların da birleşip bir insanı oluşturuyor.

    Yani teorik olarak cansız atomlardan canlı bir insan oluşmuş oluyor. Soluduğumuz havadan herşeye kadar bütün hepsi atomlardan oluşuyor.
Herşey atomlardan oluşuyor ise Kainat bir Atom Tarlası adeta.

     Benim o bardağı oradan almam için bardağın atom yapısının bozulmaması gerek.
Kol kaslarından hangileri vazifesini tam yapması gerekiyor ise onlar vazifelerini kusursuz yapması gerek.
İskelet sistemim kasların bu hareketi yapabilmesi için hangi ergonomik yapıya bürünmesi gerekiyor ise aynen öyle devam etmesi gerek.
Beynimin bardağı kaldırmam gereken mesajları yani sinyalleri vücudumun gerekli yerlerine iletmesi gerek.
Kalbimin atması yani hayat sahibi olmam gerek.
Ve benim yaşamam içinse oksijenin %21 oranında, Azotun %78 oranında Güneşin 93 Milyon mesafesini koruması gerek. Güneşin yörüngesini bozmaması içinse tüm Güneş Sisteminin yörüngesini koruması lazım. Güneş Sistemi içinse Samanyolu Galaksisinin adeta bir saat gibi dakik çalışması lazım.
Bunun içinse evrendeki 850 Milyon Galaksinin 100 Milyarlarca Yıldız ve Gezegenin tespih taneleri gibi birbirlerine çarpmadan, olay çıkarmadan ve birbirlerine mani olmadan mükemmel bir şekilde yörüngelerinde dönmesi lazım.

     Bunlar olmadan, gerçekten o bardağı eline alabilecek misin? ;) 

     Vücumdaki en ufak atomdan bütün Galaksilere kadar bunların hiçbirisini ben elimde tutamazsam bu bardağı kaldırabilmek adına hangi kasların kullanılacağını, iskelet sistemimden nerelerin çalışması gerektiğini aynı esnada Dünyanın 1680 Km kendi ekseninde dönmesi ve 108.000 Km Güneş Sistemi ekseninde dönme zorunluluğunu dahi benim sağlayamayacağımdan dolayı demekki ben bu bardağın kaldırılmasını Cüz'i bir irade ile isterken Kainatı elinde tutan Allah beni yaratıyor dostum.

     Allah varsa o bardağı kaldırsın diyen arkadaşım, zaten az önce bu bardağı Allah kaldırttı ;)

     Ben bu kainattaki sayısız yıldızı elimde tutabilir miyim? Peki atomlar tutabilir mi? Peki sen tutabilir misin?


Okuduğunuz için teşekkürler...

13 yorum

Mert Kerim delete 1/26/2017

bir güzel yazı daha. tebrik ederim hocam, yazılarınızı severek takip ediyorum. başarılarınızın devamını dilerim.

Bu tür yazı yazanlar az kaldı gayet güzel bir konuya değinmişsiniz aynı kafadayız diyebilirim senin için :) Bir çok kez ateist olan kişiler ile sohbet ettim onları dinledim çok dinadar olan kişileri de dinledim ama ortak bir konu var ateistlerde hepsi ilk başlarda hep ibadetini yapmış cumaya gitmiş namaz kılmış gençliğinde sonradan ateist olmuşlar :S önce bir dine inanmışlar ancak sonradan tatmin olamamışlar. Aşırı dindar olan arkadaşlarla konuştuğumda Kutsal kitabımız kuran haricinde her türlü din tüccarlarının yazdığı her kitaba inanıyorlar. Ben sadece kuran da yazılana inanırım kuran harici birisi birşey diyor ise inanmam Örneğin: cübbelinin dediklerinin çoğuna inanmam. Saygılar bi ara muhabbet edelim seninle Fakir Yazar'ın iletişimden ulaşabilirsin bana facebook adresimi yazarım.

Takkeyi giyen herkes başka fetva veriyor. Aslında Kitab'ı açıp baksa asıl doğru oradadır. Bu yüzden hocalardan çok Kitab'ı okumak lazım. Müslümanlardan önce Kitab'ı okusa biri Müslüman olmak ister. Özellikle hassas bir konuda ateistlerle konuşurken bazı Müslüman kardeşler çabuk celalleniyor bu yüzden ateistler belki Müslüman olacakken daha da kötüye batıyor. bu çok yanlış, bu yüzden dikkatli olmak lazım. her zaman tebessüm etmeliyiz karşımızdakine, küfür yerine, diye düşünüyorum :)
bende isterim sohbet etmeyi, kafa dengi birini bulduğum zaman sabahlara kadar bıkmadan konuşabilirim :)

Aslında Ateistlerin çoğalması olarak bakmamak lazım olaya. Son günlerde etrafımızda çoğalan tarikatlar ve verdikleri görüntüler bazı insanlarda itici bir görüntü oluşturuyor. Ortadoğudaki müsüman ülkelerde olanlarda buna sebep oluyor biraz. Bu durum insanları soğuturken başka bir dine geçmekte işine gelmiyor.. Bu noktada sanırım birazda ülkemizdeki dini kesimin kendini sorglaması lazım kendini biraz. Sanırım eğitim eksikliğide bu noktada önemli.

bu yüzden Müslümanlığı Müslümana bakarak değil, Kuran'a bakarak öğrenirse insan işte o zaman Müslüman olur.
eğitim konusunda size katılıyorum.

Makalen güzel olmuş abi, uzun süredir takipteyim teman da hayırlı olsun :)

teşekkür ederim kardeşim, cansın :)

facebookdan ekledim sizi cemal cem altıntaş olarak.

yeni gördüm kusura bakmayın, kabul ettim şimdi.

Bu konuda ilk defa bu kadar anlamlı bir makale görüyorum. Elinize sağlık hocam. Değindiğiniz örnekler de tam olarak konunun özünü anlatıyor ama işte anlayana. Böyle kaliteli makale okumayalı uzun zaman olmuş :)

teşekkür ederim, yorumunuz ve okuduğunuz için bende size teşekkür ederim :)

BU DERİN VE FELSEFİK PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER, HER İDEOLOJİK DÜŞÜNCEDE BİR TUTUNACAK DAL MUTLAKA BULUNUR, EĞER ONUDA ÇÜRÜTÜRSEN İNANÇLI KİŞİ BENİM AKLIM BU KADARINA ERMEZ DER, GEÇER KÖPRÜYÜ

sonuna kadar katılıyorum hocam.


Yorum EkleYorum Ekle