6 Mayıs 2017 Cumartesi

Kağıttan Uçak PaperDrone VR ile Tanışın

Merhaba Özgün Makale Yazarı takipçileri. Uzun zaman sonra tekrar bir teknoloji haberi ile karşınızdayım.
Burada herkes mutlaka en az 1 tane kağıttan uçak yapmıştır. Yapmadım diyen bizden değildir :)  





Birde son zamanlarda Drone hastalığı çıktı. Moda oldu ve imkanı olan herkes kullanıyor, Selfie çekiyor ya da video vs. yapılıyor mutlaka.


Peki, hiç bu ikisini bir arada düşündünüz mü? Kağıttan yaptığınız uçağa kamera takıp gittiği yeri takip etmekle beraber onu kontrol etmeyi hiç hayal ettiniz mi? Ettiyseniz o zaman hayaliniz gerçekleşti :)





Çok araştırdım Türkçe kaynak resmen yoktu. İngilizcem de pek iyi olmadığı için pek tercüme edecek doğru düzgün kaynak da bulamadım. Yine de bulduklarımı tercüme ederek ekleyip sizlerle paylaşacağım ve son da soru cevap ile bitirmeyi düşünüyorum.


Paper Airplane Drone icadını yapan Shai Goitein adında bir mühendis geliştirmiştir. Önce sadece çipi ve pervaneyi yapıp yaptığı kağıda bağlamış ve uçurmuştur. Daha sonra bunu kontrol edemezsin diyenlere karşı da çözümü bulmuş ve akıllı cihazlardan kontrolü de geliştirmiştir.





Bu sayede kontrol yapabilmeyi yaptıktan sonra 5 boyutlu gözlüklerden esinlenerek uçağın ucuna kamera takmış ve bu sayede gözlük kutusuna koyacağınız telefonunuz ile hem izleyebilecek hem de kontrol edebileceksiniz.





Kutusunda neler var bir göz atalım.


  • PowerUp FPV ikiz motor Wifi kamera modülü
  • Google mukavva FPV görüntüleyici (Ben AM Sertifikalı Kartonum sertifikalı)
  • Şarj etmek için mikro USB kablo
  • 2 Yedek pervaneler (sol ve sağ)
  • Kolay uçmak için 8 adet premium baskılı şablon sayfası
  • 550 mAh hızlı bağlantı Lipo pil (Parrot® orijinal)
  • Yedek lastik tampon Mikro fiber lens temizleme bezi
  • Akıllı telefon koruma velcro kayışı
  • PowerUp FPV çok dilli hızlı kurulum kılavuzu


Hem darbelere karşı dayanıklı olduğundan dolayı bir yere çarptığı zaman kırılmaz, hem de kolay Android telefonların USB kablolarından kolayca şarj edebilirsiniz.





Tek yapmanız gereken kağıttan uçağınızı yapmak ve bu Drone’u yerleştirmek. Sonra uçağınızı fırlatın ve kontrol etmeye başlayın.





Bence çok güzel bir buluş olmuş hatta bunun kağıttan gemi ile kontrolünü de yapabilirler ve bunun gibi birçok güzel buluşlar ile oyuncak dünyasında zirveye gelebileceklerine inanıyorum. Satın almak için anlaşmalı marketlerden Amazon marketini kullanabilirsiniz.


Video’da da görebileceğiniz gibi daha detaylı şekilde inceleyebilirsiniz.

Video olarak izlemek isterseniz buyrun




Yapan kişiye sorulan sorular ve cevaplarını da görebilirsiniz.

Ürününüz için ilham kaynağı nereden buldunuz? 

Göçmen çocuklara aerodinamik ilkelerini öğreten projeyle ilgili heyecanlıyım. Mikro kapalı uçuşta gelişmeler üzerine araştırma yaparken, uzaktan kumandalı bir kağıt havayolu fikri buldum. Bu fikir ivme kazandı ve 2011 yılına kadar cihazı kurmak için bir şirket kurdu, daha sonra 2013 yılında akıllı telefon faktörünü ürüne entegre ettim ve üretimi finanse etmek için bir Kickstarter başlattı. Kalabalık finansman kampanyası, 1.2 M doları aşkın bir sürede, uçuş kategorisinde şimdiye kadarki en fazla finanse edilen proje haline geldi.

Ürününüzü benzer ürünlerden ayıran nedir? 

Güçlü kağıt uçaklar için ticari çözüm icat ettim. PowerUp sistemleri evrensel olarak neredeyse her kağıt havayolu tasarımına bağlanır; müşterilerin kağıt uçaklarda katlama yapmalarını ve tahrik edilen uçuşun yerçekimine meydan okuyan büyüsünü eklemelerini sağlar. Orada ucuz taklitler değil benzer ürünler yok.

Yapılış sürecinin en iyi ve en zorlu bölümlerini bize anlatın. 

PowerUp 3.0, teknolojiyi ve sanatı bir araya getiriyor, müşterinin sadece standart bir fotokopi kağıdı katlayarak uçan bir makinenin yaratım sürecine dahil olmasını sağlıyor. Bir kağıt kâğıdı sürün ve 10 dakikaya kadar kontrol altına alınmak basit bir görev değil, uçak katlanmalı ve ayarlanmalıdır. Oluşturma sürecini müşterilerimize anlatmak ve eğitim vermek zordu, bir hazırlama ve uçuş sürecinde adım adım müşterilerimize rehberlik eden öğretici videolar içeren bir SSS sayfası ve bir destek sayfası hazırladık. Bir kez onlar asılı olsun, fırsatlar sonsuz ve çok bağımlılık yapıcı.


Yorum EkleYorum Ekle