17 Ağustos 2016 Çarşamba

Android ve İOS ne işe Yarar ?

Yeni kullanıcılar yada Android ve İOS kullanmayan insanlar genelde soruyor Android
ve İOS nedir ,ne işe yarar?
Bu konumuz altında bunları kısaca inceleyeceğiz.

Öncelikle Android'ten başlayalım.



Android Nedir? Ne İşe Yarar ?



Günümüzde cep telefonu kullanan ve teknolojiye meraklı olmayan herkesin kafasında
Android ne demek sorusu var. Çünkü cep telefonu üreticileri küresel anlamda
Android ile anlaşarak bu işletim sistemiyle telefon üretiyor. Android 4.4.4,
Android 5 Lollipop, Android 6 Marshmallow gibi birçok sürümü olduğundan dolayı
insanların aklındaki soru işareti sürekli yenileniyor. Bu yüzden Android işlemci
ne işe yarar gibi sorularda da sık sık duyuluyor.

2007 yılında Open Handset Alliance ve özgür yazılım topluluğu birleşerek
Google’ın desteğiyle bu ücretsiz mobil işletim sistemini yarattı. Linux
çekirdeğine kurulmuş olan işletim sisteminin Java ve API C ile geliştirilerek bu
hali aldığı biliniyor. Apache harmony üzerine hazırlanmış Java ile uyumlu
kütüphanelerle uygulamalar hazırlanarak kullanıcılara sunuluyor. Böylece Android
işletim sistemini kullanan mobil cihazlarda bu uygulamalar sayesinde daha daha
fonksiyonel bir hale geliyor.

Ancak iOS gibi Android gibi işletim sistemleri olmadan mobil cihazların çalışması
söz konusu değildir. Kullandığımız cihazlarda çalıştırdığımız uygulamalar ve
yaptığımız işlemler tamamıyla Android çekirdeğinde yapılmaktadır.

Dosya uzantısı APK destekli olan sistemin tüm işletim sistemleriyle
geliştirilebiliyor olması en büyük avantajlarından biridir. SDK ismi verilen
Android için yazılım geliştirme kiti olan uygulama ile kolay bir biçimde
uygulamalar tasarlanabiliyor. Dünyanın en fazla geliştiricisine sahip mobil
işletim sistemi olmasının sebeplerinden biriside açık kaynak kodlu olarak özgür
yazılımcılara destek sunuyor olması.


İOS Nedir? Ne İşe Yarar?

Apple’ın geliştirdiği ve mobil cihazlarında kullandığı iOS da akıllı telefon
pazarı için oldukça önemli bir işletim sistemi.

iOS cephesinde işletim sisteminin ve cihazların tek elden çıkmasının avantajını
stabilite ve hızda görebiliyoruz. Yine de iOS işletim sistemli giriş seviyesi
bir cihaz ortaya çıkmadığı için kesin ve net bir karşılaştırma söz konusu olmasa
da kararlılık ve performans anlamında iOS oldukça üst seviyede. Fakat
kişiselleştirme açısından baktığımızda hızlı ve stabil olan bu işletim sistemi
kullanıcılarına çok büyük olanaklar sunmuyor. Telefonunuzdaki bir şarkıyı
Jailbreak işlemi yapmadan zil sesi olarak atayamamak bu duruma sadece bir örnek.
iPhone’dan tam verim alabilmek için iTunes adlı yazılımı kullanma şartı da var.

Artılarıda olduğu gibi eksileride var. Mesela uygulama zenginliği konusunda
zirveye oynayan iOS, mağazasında oldukça çok sayıda ve kaliteli uygulamalara sahip.
Özellikle ücretli birçok güzel yapıma ev sahipliği yapan iOS uygulama mağazası
hala çıkacak uygulamalar için ilk tercih edilen platform olabiliyor.
Eğer platforma yatırım yapacaksanız iOS’da uygulamalara verdiğiniz para için
üzülme ihtimaliniz çok değil.

Çeşitlilik konusunda platform doğal olarak Android’in gerisinde kalıyor.
iOS işletim sistemi ile gelen tek telefonlar Apple’ın iPhone’ları. Her sene yeni
modeli çıkan bu cihazlar da özellikle ülkemizde inanılmaz derecede pahalılar.
2011'in modeli olan iPhone 4S’in hala Android platformundaki amiral gemisi
telefonlar ile aynı fiyata satıldığını söylesek yeterince anlaşılır olur sanırım.
Tabi bu durumun avantajı da var. Örneğin yeni çıktığında aldığınız iPhone’u bir
sene sonra çıkan iPhone’u kullanmak için satmaya kalktığınızda çok düşük
fiyatlara gitmiyorlar. Sürekli seriyi takip etmek isterseniz ve çok para harcamak
istemiyorsanız iPhone bu konuda avantajlı durumda.

Güncelleme konusunda yine telefon ile işletim sisteminin aynı firmanın kontrolünde
olmasının sağladığı avantajı iOS cephesinde görüyoruz. Apple, yeni işletim sistemi
yayınladığı anda 2 nesil önceki iPhone’a kadar bu güncelleme açık oluyor ve aynı
gün indirilebiliyor. Bu da en güncel işletim sistemine anında sahip olmak demek.
Genellikle Apple, yeni işletim sistemlerini en yeni cihazlarını baz alarak
geliştirdiği için en yeni sürümde olan bazı özellikler eski jenerasyon cihazlar
için kullanılabilir olmasa da güncellemeyi hızlı almak bir avantaj.

Hız,kararlılık,güncelleme sistemi,mağaza zenginliği, kalite gibi örnekler artılarından.

Eksileri ise çeşitlilik yok (ucuza satılan iOS cihazının olmaması gibi),
kişiselleştirme seçenekleri oldukça az (istediğiniz müziği zil sesi yapamama mesela)
fotoğraf ,video ,müzik gibi dosyaları doğrudan Android'teki gibi aktaramama gibi
örneklerde eksilerindendi.

Ayrıca eklemek istiyorum, bir iOS kullanıcısı olarak Jailbreak'siz iOS gerçekten
zevksiz ve sade. Yada ben Jailbreak'li alıştığım için öyle geliyordur. Jailbreak'in
kötü yanı ise telefonunuzun garantisini kesmesi. Eğer garanti bittiyse denemeye
değer derim.


Yorum EkleYorum Ekle